Wat doet die magneet nou en wanneer ?
Ten eerste : Die magneet doet het alleen maar onder de volgende voorwaarden.
  • De kast moet weten dat er een powerball aanwezig is.
  • De kast moet weten dat de powerball in de gumball machine zit.

Voldoe je niet aan deze voorwaarden Dan doet de magneet niets en speelt de kast
precies zoals je gewend was.
Je moet dus na het inschakelen van Twilight Zone eerst een keer powerballmania
hebben gespeeld.
Zet je de kast niet uit dan blijft deze de situatie onthouden en een volgend spel
werkt het meteen. Na opnieuw inschakelen, menutoegang of slamtilt is de kast
vergeten waar de powerball zich bevindt en moet je opnieuw powerballmania spelen

Maar dan............
Lock Multiball :
Lock n bal.......................
Schiet de linkerramp..............................
De autolaucher schiet nu twee ballen n voor n het orbit in.
De eerste bal wordt linksboven gelocked, de tweede op de nieuwe derde magneet
en de derde bal rolt uit het lock op de oude rechter magneet.
En dan laat de kast ze alledrie tegelijk los.

Whoerps....handen aan de flippers........

Opmerking :
Lock je een tweede bal in het lock dan is de het afhankelijk van de instelling van
Adjustment A.2 13 (last easy release) wat er gebeurt.
Als de ramp release hierdoor is uitgeschakeld dan wordt de volgende multiball een normale
omdat er twee ballen in het lock liggen om deze te starten, er moeten echter twee ballen
in de ballthrough aanwezig zijn voor een derde magneet multiball.

Spiral Mode :
Je schiet een bal door het linker orbit, deze wordt gevangen door 1 van de magneten.
Een tweede bal door hetzelfde orbit wordt door de nieuwe magneet gevangen.
De derde bal door de rechter onder magneet.
DAARNA, krijg je de BREAKTHOUGH score van 15.000 punten.
Hetzelfde geldt als je alles rechtsom doet.
Schiet je een bal rechts terwijl je met links bezig was dan rekent de kast dat om
naar het betreffende orbit.
Dus ook hier ......AHA, bedoelen ze dt nou met breakthrough, je moet dus proberen
langs die magneten te komen.